Datum objave: 10. lipnja 2025.

Učenici produženog boravka odvažili su se na putovanje oko svijeta

Učenici trećih razreda produženog boravka kroz drugo polugodište započeli su i završili svoje putovanje oko svijeta. Kroz projekt “Put oko svijeta” učenici su sa svojim učiteljicama obrađivali po jednu zemlju sa svakog kontinenta. Upoznali su se s kulturom, prostorom, arhitekturom, hranom te zanimljivostima obrađenih zemalja.

Španjolska

Prva na redu bila je Španjolska (Europa). Istraživanjem osobitosti te zemlje, učenici su izradili plakate, pravili tapase i dječju sangriu, okušali se u plesu flamenca, slikali poznatog Picassovog bika, izrađivali i bojali posuđe od gline s poznatim španjolskim uzorkom. 

Kenija

Nakon Europe, otputovali su u Afriku, točnije, u Keniju. Ondje su istražili činjenice i zanimljivosti o Keniji i njenim najpoznatijim nacionalnim parkovima. Pekli su Mandazi uštipke s bananom i naučili nešto o simbolima i povijesti kenijskog nakita te ga izrađivali.

U sklopu izvanučioničke nastave posjetili su ZOO-vrt u Osijeku, gdje su ponajviše pažnje posvetili afričkim životinjama o kojima su poslije izradili i info-plakate. Bojali su papirnate zdjelice u bojama kenijskog posuđa, a tkaninom i kolažem oblikovali su kenijske tradicijske nošnje. Na kraju su uživali u plesu i ritmu bubnjeva Afrike. 

Brazil

U ritmu bubnjeva otputovali su u Južnu Ameriku, točnije, u Brazil, državu bogate kulture, prepoznatljivu po ritmu plesova sambe i lambade koju su naši trećaši vješto otplesali.

Istražili su zanimljivosti o najpoznatijim brazilskim gradovima, slikali poznati kip Isusa Iskupitelja, pripremali slastice Brigadeiro, a na veliko zadovoljstvo muškog dijela ekipe, istražili su najpoznatije brazilske nogometaše.

Kako je Brazil poznat po svojim divnim plažama, izradili su i Ipanema japanke, a kreativni dio zadatka završili su izradom zvečki maracas. 

Japan

Četvrti po redu bio je Japan, država izlazećeg sunca na kontinentu Azija. U Japanu su učenici saznali i istražili zašto je to zemlja u kojoj je poštivanje pravila jako važno te zašto učenici u školama nemaju spremačice i kuhare, već sve rade sami. Nakon toga upoznali su se s origami tehnikom izrade ždralova i, ukratko, simbolom ždrala (senzaburu – izrada 1000 ždralova – priča “Sadako hoće živjeti”).

Zatim su plesali ples sakura (ples u čast cvjetanja japanske trešnje) i uživali u crtanju anime lika po izboru. Izradili su i tradicionalnu japansku lepezu i kokeshi lutke od papira. Origami tehnikom izradili su balone i lampione želja te su pisali svoja imena na katakana pismu.

Završetak obilaska Japana obilježili su pravljenjem poznatog japanskog jela sushi. Bivši boravkaš, sada učenik 6. razreda, demonstrirao im je pravljenje sushija koje su kasnije svi slasno pojeli.

SAD

Iz Azije su otputovali u Sjevernu Ameriku, točnije, SAD. Učenici su se kroz edukativne listiće upoznali sa svih 50 država SAD-a te su izradili plakate o njegovim najpoznatijim gradovima. Istraživali su najpoznatije Amerikance i Amerikanke te o tome napravili videozapis. Poslušali su i plesali na najpoznatije žanrove glazbe i plesa koji svoje korijene imaju u SAD-u.

Izrađivali su majice od tkanine i papira s američkim logotipima i poznati šešir Uncle Sama. Crtali su najpoznatije Marvelove junake te slikali poznati spomenik Kip slobode. Kako je SAD poznat po brzoj hrani, putovanje su završili izvanučioničkom nastavom, odnosno posjetom restoranu brze hrane McDonald’s, gdje su uživali u krumpirićima, hamburgerima i ostalom fast foodu.

Šećer na kraju bilo je pečenje američkih mini palačinki, s čokoladnim preljevom i mrvicama, čiji se divni miris širio cijelom školom. 

Australija

Za kraj ovoga predivnog putovanja odabrali su Australiju. Ondje su istražili zanimljivosti o njenim najpoznatijim mjestima, njenoj iznimnoj prirodi te autohtonim životinjama koje su kasnije i prikazali u likovnim radovima. Kroz videozapise o plemenu Aboridžini približili su se njihovoj povijesti i kulturi.

Kreativni izraz prikazali su tako što su razredno drvo oblikovali u biljku zlatna vata, što je jedan od simbola Australije. Točkastom umjetnosti Aboridžina izradili su boomerang i ukrasili gipsane motive podvodnog svijeta.

Uživali su u razrednoj čajanci s poznatim Anzac kolačićima koje su učiteljice same izradile i ispekle, a završetak ovoga projekta obilježili su, naravno, kroz ples i pjesmu poznate australske pjesme Down Under. 

Što reći osim pohvale učenicima 3. razreda produženog boravka na uloženom silnom trudu i radu u ovom projektu! Svaka čast, ekipo! 

ponosne učiteljice Tea i Jelena

Pročitajte još

Obavijest roditeljima prvašića
Obavijest roditeljima prvašića

Poštovani roditelji učenika – budućih prvašića u šk. god. 2025./2026. , u sustavu eUpisa generirane su upisnice za upis u prvi razred o čemu ste obaviješteni odgovarajućom porukom putem sustava eGrađani. Roditelje molimo da se prijave u sustav eGrađani te da u sustavu...

Skip to content