Misija i vizija
Naša je vizija Škole usklađena s onim što doživljavamo kao misiju školstva – odgajati i obrazovati učenike za život.
Stvaranjem njihovih dobrih radnih navika, razvijanjem kompetencija, stvaralačkog i kritičkoga mišljenja te usvajanjem temeljnih obrazovnih postignuća učenike nastojimo pripremiti za cjeloživotno učenje i uspješno svladavanje svih životnih i radnih izazova.
Istinsku uspješnost može postići tek istinski, ljudski kvalitetan pojedinac. Stoga ćemo ustrajno omogućavati afirmaciju pozitivnih osobina učenika, poput ljubavi i prijateljstva prema čovjeku i prirodi te poštivanja onoga što svojim radom i kreativnošću stvorimo, odnosno u svim područjima života poticat ćemo i razvijati učeničku odgovornost, težnju slobodi, istraživanju, napretku i prepoznatljivosti, znatiželju, marljivost, ustrajnost, strpljivost, solidarnost, ravnopravnost, uvažavanje drugoga, snošljivost spram drukčijega i posebnoga, samosvijest, samokritičnost, samopouzdanje i druge pozitivne ljudske osobine i životne vrijednosti.
Zajedništvo
Na razini Škole dodatno ćemo njegovati aktivnosti i sadržaje po kojima Škola i naši učenici mogu postati prepoznatljivi – osobito one u kojima već jesmo uspješni i za koje postoje dobre pretpostavke.
Kako bi se ispunili uvjeti i stvorile mogućnosti za ostvarenje spomenutih rezultata, nastojat ćemo što više surađivati s roditeljima naših učenika i društvenim okružjem te se maksimalno angažirati u javnosti – prije svega prosvjetnoj – u predlaganju i pronalaženju što kvalitetnijih programskih, materijalnih i drugih rješenja.
Povijest
KRONOLOGIJA ŠKOLSTVA U RETFALI
DUGA I BOGATA POVIJEST
pripremio: Danijel Jelaš
– U drugoj polovici 18. stoljeća spominju se prve škole u Retfali.
– Godine 1812. osnovana je pučka škola. U sljedećemu razdoblju u Njemačkoj Retfali djeluju Dječačka škola i Djevojačka učionica. One se kasnije ujedinjuju u jednu mješovitu koja je dobila novu jednokatnu zgradu u današnjoj Strossmayerovoj 179. U Mađarskoj Retfali sve do potkraj 19. stoljeća postoji Opća pučka škola kada se crkvena općina Mađarske Retfale uspjela izboriti za osnivanje konfesionalne (kalvinske) škole.
– Godine 1932. ukinuta je kalvinska škola te se učenici u upućuju u retfalačku pučku školu.
– Godine 1940. u okviru pučke škole počinje s radom odjel za djecu njemačke nacionalnosti koji je nastavu imao na njemačkom jeziku.
– Nakon Drugoga svjetskoga rata osnovana je II. narodna četverogodišnja škola. Nastava je organizirana za hrvatske odjele u zgradi u Strossmayerovoj ulici te za jedan mađarski odjel u Petöfijevoj, u prostorijama bivše mađarske škole.
– Kada je završena adaptacije stare zgrade retfalačke pučke škole 1957., osnovana je nova osmogodišnja OŠ „Vladimir Nazor“ spajanjem II. četverogodišnje i VII. osmogodišnje škole. Prve šk. g. školu je pohađalo 993 učenika u 27 odjela.
– Budući da se u sljedećemu razdoblju Retfala pojačano širila i naseljavala povećavao se i broj učenika, te je 1967. Retfala dobila još jednu školu, OŠ „Ivan Filipović“.
– Uslijed nove organizacije škola do tada samostalne škole „Vladimir Nazor“ Osijek, „Ivan Filipović“ Osijek, „Braća Guštin“ Višnjevac i „25. maj“ Josipovac 1980. udružuju se u OŠ „14. travanj“.
– Porast broja učenika ponovno je aktualizirao problem nedostatka prostora. Nova školska zgrada sagrađena je i useljena 1985. te se za potrebe nastave škola „Vladimir Nazor“ koristila i starom i novom zgradom.
– Promjene u društvu početkom devedesetih godina 20. st. odrazile su se i na organizaciju škola pa se 1991. OŠ „Vladimir Nazor“ osamostaljuje i mijenja naziv u OŠ „Retfala“.
– U vrijeme Domovinskog rata nastavu nije bilo moguće održavati u Osijeku te su niži razredi OŠ „Retfala“ upućeni u Dom CK na Sljemenu, 5. i 6. u Jarovce, selo nedaleko od Bratislave u tadašnjoj Čehoslovačkoj, a 7. i 8. razredi smješteni su u Hrvatskom Židnju u Mađarskoj.
– Tijekom ratnih razaranja škola je pretrpjela materijalne i ljudske gubitke. Stara zgrada pogođena je 22. i 30. studenoga 1991. kada su ranjene nastavnice Ivanka Vukobrat i Ružica Valinčić. Nova zgrada dobila je više pogodaka u minobacačkom napadu 11. svibnja 1992. Dana 12. prosinca 1991. u svojoj kući je poginuo učitelj Rudolf Šenk.
– Šk. g. 1992./1993. bila je godina oporavka. Školski prostor bio je devastiran. Zgradu u Strossmayerovoj na korištenje je dobila Srednja poljoprivredna i veterinarska škola (iselit će tek 2005.). Dodatno opterećenje predstavljao je velik broj izbjeglica i prognanika koji su činili gotovo 20% od ukupnog broja učenika.
– Učenici i nastavnici škole sudjeluju i u raznim projektima. Najznačajniji su svakako UNICEF-ovi programi Aktivno učenje i Odgoj za razvoj, toleranciju i suradnju i Odgoj za mir, a za uspješno okončan projekt Za sigurno i poticajno okruženje u školama od 2006. škola dobiva naziv Škola bez nasilja.
(veljača 2008.)
Posjetili smo mjesto gdje nastaje kruh
Dane kruha učenici trećih razreda produženoga boravka obilježili su jednom posebnom šetnjom i posjetom pekari “Retfala”. Pri ulasku su u pekaru učenici, osim što su uživali u mirisima finih peciva i kruha, imali priliku vidjeti kako nastaje kruh, od miješanja tijesta...
Dani kruha, dani zahvalnosti za plodove zemlje
22. listopada 2024. godine u našoj školi održan je, sada već tradicionalni, dan zahvale Bogu za sve što nam daje u svakodnevnom životu. I ove su se godine, baš kao nekada, u holu skupili učenici u svojim nastavnim smjenama, noseći u rukama perece, kiflice, kolačiće,...
Nova sezona Škole budućnosti
Naša je škola i ove godine prijavljena u projekt Škole budućnosti STEMwave. Tim za darovite poziva sve zainteresirane učenike da se prijave i sudjeluju u projektu koji donosi najmodernija znanja iz tech industrije u okviru školskih programa umjetne inteligencije,...
Obilježeni #Dani Erasmusa
Od 14. do 19. listopada 2024. održavaju se ovogodišnji #Dani Erasmusa koji su se u našoj školi obilježili kroz dvije aktivnosti - sastanak Tima za projekte i uređivanje Erasmus kutka. Na sastanku Tima za projekte bilo je riječi o prijavljenim projektima od strane naše...
Naša svemirska avantura
Svjetski tjedan svemira produženi boravak trećih razreda obilježio je na vrlo zanimljiv i poseban način. Svoju svemirsku avanturu započeli su predavanjem učitelja geografije Mirka Andrića, koji je učenike upoznao sa Sunčevim sustavom, njegovim obilježjima i...
Tjedan svemira u našim malim velikim klupama
Tjedan svemira uspješno je završen. Učili smo o astronautima, radili naše vlastite kacige, rakete i kartice, spominjali galaksije, a radovi koje su učenici produženoga boravka napravili, izmamili su osmijehe ponosa svima. Učili smo kako je nastao naš Sunčev sustav i...