Već petu godinu zaredom sudjelujemo u međunarodnom natjecanju Postani umjetnik Dunava / Dunav Art Master. Ove je godine tema bila „Očuvajmo Dunav plavim“, a mi smo se uključili radom u redovnoj i dodatnoj nastavi geografije u petom, sedmom i osmom razredu. Otkada u natječaju nema kategorije „Karta“, usmjerili smo se na kategoriju „Fotografija“ u kojoj je sudjelovalo 16 učenika i učenica. Od ove smo se godine po prvi puta uključili i u kategoriju izrade videa te smo upravo u toj kategoriji osvojili prvo mjesto.

Video je nastao kao dio dužega rada s učenicima i učenicama na temu ekologije područja rijeke Drave koja pripada slijevu Dunava i dio je sustava UNESCO zaštićenog sustava biosfere Europska Amazona.
Učenici i učenice Osnovne škole „Retfala“ u Osijeku (Republika Hrvatska) tijekom listopada su i ove godine prvo proučavali utjecaj klimatskih promjena na rijeke Dravu i Dunav (imajući posebno u vidu nedavne poplave rijeke Dunav), zatim kartirali poplavne i retencijske zone u širem zavičaju, a kao završetak rada organizirana je terenska nastava na kojoj je video i snimljen.
Video koji je dio zajedničkih nastojanja i rada u projektu Climate Action Project možete pogledati na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=1M-w4eS17vE.
Terenska nastava organizirana je baš na Međunarodni dan izvanučioničke nastave 7. 11. 2024. godine s učenicima i učenicama petih razreda koji pohađaju dodatnu nastavu iz Geografije i izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj i obrazovanje.

Učenici i učenice biciklima su posjetili lokalitet Pampas – najbližu zelenu zonu uz rijeku Dravu koja pripada Europskoj Amazoni. I sam put biciklima dio je ekološke ideje. Nakon praktičnoga rada na uočavanju antropogenih utjecaja na tom zaštićenom prostoru (pretjerana izgradnja, onečišćenje, deforestacija itd.), učenici i učenice pomoću ručno rađenih recikliranih vreća („plogging bags“) prikupili su sav otpad.

Video u sebi sažima dugoročni rad s učenicima i učenicama na temama poput klimatskih promjena, geografije i aktivnoga djelovanja u lokalnoj zajednici na pitanjima zaštite ekološkog prostora rijeke Drave koja je važan dio slijeva Dunava.
Čuvajući Dravu čuvamo Dunav i Europsku Amazonu!
Još jednom zahvaljujem učenicima i učenicama na izvrsnoj suradnji.
Mirko Andrić,
učitelj geografije i građanskog odgoja i obrazovanja