preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Retfala" Osijek

Login
Pogledaj školski list
 
Školska kuhinja

Za plaćanje školske kuhinje i druga plaćanja upotrebljavajte

IBAN OŠ "Retfala":

HR05 2500 0091 1020 1231 4

Više o plaćanju kuhinje na:

http://os-retfala-os.skole.hr/roditelji/skolska_kuhinja

CARNetovi računi

Poštovani roditelji i učenici,

s CARNet korisničkim računom koji ste dobili od svojih razrednika/ca ostvarujete pravo na korištenje raznih usluga i servisa.

Više o svemu pročitajte u priloženomu dokumentu.

Priloženi dokumenti:
CARNet korisnicki racuni.docx

Zlostavljanje u školi

Svim roditeljima preporučujemo knjigu uvažene sveučilišne profesorice Majde Rijavec.

PREPORUKE
 

 
Svi roditelji svakako bi trebali pogledati odličan priručnik (klikom na sliku gore) i CARNetove brošure (desno) te Net.hr-ovu stranicu, koja upućuje na više korisnih tekstova (dolje):



 
- ODGOJ, UČENJE, MEDIJI...
- poveznica na tekstove koji se bave odnosom djece i roditelja, učenjem, utjecajem medija, zdravljem i dr. te će osobito dobro doći roditeljima

 

POPIS UDŽBENIKA

Prilažemo vam popis udžbenika za školsku godinu 2017./2018

.

Upisi u srednju školu

U priloženim dokumentima možete pročitati kriterije za upis te popis predmeta posebno važnih za upis u srednju školu.

RAZGOVORI UGODNI
 
- Učitelji Martina Matijević, Maja Holoker, Radojka Podunavac, Ivona Ferić, Dijana Kovaček, Spomenka Grgić, Ljubica Potkovac, Sandra Vehabović, Irena Čerba, Sanda Slivac, Mirko Andrić, Mario Brozd, Goran Matasović i Luka Rimac te pedagoginja Mirjana Žnidaršić

. Sanda Ham, hrvatska jezikoslovka:
PRIVATNI JE JEZIK INTIMA, JAVNI JE ZAJEDNIŠTVO

- Ines Banjari, predavač na Prehrambeno-tehnološkom fakultetu u Osijeku
http://os-retfala-os.skole.hr/?news_id=125#mod_news

 

GRAD OSIJEK

- Osijek je 2012. dobio Brončani cvijet Europe za uređenost i kvalitetu života! Više

- Pogledajte kako su Osijek predstavili osječki umjetnici M. Romulić i D. Stojčić:

POVIJEST: Osijek 1967.:
http://www.youtube.com/watch?v=qhohF7z0cIc
 

 

BEZ NJIH NE MOŽEMO

 

POMOĆI ĆE NAM

 

DOKUMENTI

 

BRŽE DO ZNANJA

 

POSEBNA DJECA


 

GOVORIMO BOLJE

 

VIŠE ZA UČITELJE

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 9. 2014.

Ukupno: 73843
Ovaj tjedan: 209
Danas: 35
Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
______________________________________________ Razgovor o pravilnoj prehrani s Ines Banjari...... VODA ZA LJEPOTU, SENDVIČ ZA PETICU
Autor: Marinko Plazibat, 21. 2. 2011.

Najvažniji je – doručak! Zato što je organizam dok ste spavali iscrpio sve zalihe energije, a nju trebate kako biste mogli normalno slušati nastavu. A ako imate test ili odgovaranje u školi, mozak za svoj rad crpi energiju iz svih dijelova tijela! Doručak bi trebao biti kombinacija mlijeka ili jogurta s nekim od vaših omiljenih žitarica. No i sendvič je od tamnog ili kukuruznog peciva ili kruha, s nekoliko šnita salame i malo sira – idealan.
 
Dipl. ing. Ines Banjari radi u Zavodu za ispitivanje hrane i prehrane Prehrambeno-tehnološkog fakulteta u Osijeku i bavi se nutricionizmom. Ona će nam pomoći da saznamo nešto više o pravilnoj prehrani, o pogrešnim razmišljanjima o hrani i tome kako ih promijeniti (...)
Razgovarala Tea Magdić, 8.b

(...) Što je zapravo pravilna prehrana?
To je prehrana koja zadovoljava sve vaše potrebe. Obuhvaća sve namirnice (pa ju još zovemo šarena prehrana) i mijenja se kako rastete.
Koji je prehrambeni proizvod najvažniji u pubertetskoj dobi?
Ne bi bilo realno izdvojiti samo jedan proizvod, no recimo da su mlijeko i mliječni proizvodi iznimno bitni, kao i unos voća i povrća. (Znam da to nisu i vaši omiljeni proizvodi...)
Koliko, za zdrav organizam, dnevno treba unijeti kalorija?
Ovo jako ovisi o vašim godina i o spolu. Općenita vrijednost je oko 2500 kcal na dan za djevojke i do 3000 kcal za dečke.
Zašto osjećamo glad?Glad osjetimo jer naš želudac našem mozgu šalje signal kojim mu javlja da je vrijeme sjesti za stol i jesti! No čak i miris neke omiljene hrane može u trenu izazvati glad čak i ako ste nedugo prije toga jeli.
Jesu li mršave osobe zdravije od debelih?
Osobe koje imaju povećanu tjelesnu masu mogu biti jednako zdrave kao i one koje imaju normalnu tjelesnu masu. No višak kilograma za sobom nosi niz stanja koji mogu dovesti do razvoja velikog broja bolesti, poput visokog krvnog tlaka ili pak otežanog kretanja.
Koji su glavni razlozi pretilosti u mlađoj dobi?
Jedan od glavnih razloga je velika potrošnja takozvane brze hrane (poput hamburgera, sendviča, pica) koja se nadopunjuje bezalkoholnim pićima (poput Coca-Cole, Fante, multivitaminskih sokova i sličnog). Zato što istovremeno kombinirate visoko kaloričnu hranu bogatu masnoćama i zalijevate ju jednostavnim ugljikohidratima (dakle, sokom) koji su izravan izvor energije za vaš organizam. I kada svemu tome dodadamo i vrijeme koje nakon škole uglavnom provodite ispred TV-a ili računala, dobijete PRETILOST u vrlo ranoj dobi.
Jesu li dijete dobre za rješavanje problema pretilosti?
Glavna karakteristika dijeta je smanjenje broja obroka tijekom dana, što je iznimno loše po vaš normalan rast i razvoj. Smanjenje broja obroka koje biste trebali svaki dan imati djeluje tako da organizam dok gladuje uzeti obrok taloži velikom brzinom. Organizam svu energiju koju dobije mora pohraniti jer ne zna kada će ponovno dobiti nove energije. To dovodi do polaganog gubljenja kilograma ako dijeta traje dulje vremena. No učestalije je da, nakon što npr. izgubite 5kg koji su vas toliko mučili, odjednom vratite istih tih 5kg i dobijete još koji kilogram. To je takozvani Jo-Jo efekt.
Koje su još posljedice dijeta?
Izbacivanje bilo koje skupine namirnica (npr. mlijeka, mesa i sl.) dovodi do manjka važnih nutrijenata. Tako su česti deficiti vitamina, koji nam pomažu u obrani od bolesti, posebno od prehlade, manjak proteina (kada izbacite meso), neophodnih za normalan razvoj mišića, ili željeza, koje uzrokuje slabost, umor, pospanost. Izostavljanje mlijeka može dovesti do manjka kalcija koji je neophodan za normalan rast kostiju. Dijeta nije rješenje! Bolji efekt postiže se smanjenjem količine hrane koja se u jednom obroku jede, a ne izbacivanjem obroka. To u kombinaciji s malo vožnje biciklom, rolanjem ili igranjem nogometa s prijateljima pretilost rješava najbolje!
 
DORUČAK JE NAJVAŽNIJI
 
Određuje li spol koja će nam se hrana više sviđati?
Ne. No djevojke više vole voće, dok dečki više vole meso. Pokazali smo da se djevojke, za razliku od dečkiju, neće tako lako odreći slatkih delicija!
Je li hrana povezana s pojavom prištića u pubertetskoj dobi?
Hrana je jedan od pokazatelja, no ne i jedini. Osobito važno za lijep i čist ten je unos obične vode! Na poboljšanje tena može djelovati i unos voća i svježeg povrća jer su oni bogati vitaminima i mineralima, a kako su bogati i vodom, djeluju poput vode, odnosno hidratiziraju našu kožu. Hidratacija je važna jer će se tako koža moći sama očistiti od štetnih tvari, a vi ćete imati lijep i zdrav ten. Dovoljno vode, šarena prehrana s puno svježeg voća i povrća, uz fizičku aktivnost, apsolutno će osigurati lijepo i oblikovano tijelo.
Koje su najčešće bolesti uzrokovane nepravilnom prehranom?
Uh, niz je jako dugačak. Prvo su bolesti srca jer svaki drugi stanovnik Hrvatske umire zbog neke od ovih bolesti. Slijede različiti oblici raka i dijabetes tipa 2. Cijeli niz komplikacija prethode i prate sva ova stanja, počevši s visokim krvnim tlakom, povišenim kolesterolom u krvi, problemima s regulacijm glukoze u krvi, pojavom gihta, masne jetre i mnogih drugih.
Koji biste obrok izdvojili kao najvažniji?
DORUČAK! Zato što je organizam (odnosno mozak) dok ste spavali iscrpio sve zalihe energije, a nakon buđenja trebate energiju kako biste mogli normalno slušati nastavu. A ako imate test ili odgovaranje u školi, mozak za svoj rad crpi energiju iz svih dijelova tijela! Doručak bi trebao biti kombinacija mlijeka ili jogurta s nekim od vaših omiljenih žitarica. No i sendvič je od tamnog ili kukuruznog peciva ili kruha, s nekoliko šnita salame i malo sira – idealan.
 
SVAKODNEVNO JEDITE VOĆE
 
Što bi trebao sadržavati zdrav obrok?
Trebao bi sadržavati jedan komad mesa (piletina, svinjetina ili pak riba), zatim povrće kao prilog (npr. mahune, grašak, kelj), salatu i kruh. Uz rižu ili krumpir kruh nije potreban. Najbolje su kratko vrijeme tretirane namirnice; pečena hrana nije baš najzdravija.
Koje je namirnica najzdravija?
Svaka je namirnica na svoj poseban način specifična. Iz svake se skupine namirnica može izdvojiti neku koja je najzdravija. Na primjer, prema kvaliteti bjelančevina najzdravija je namirnica jaje. Ako promatrate voće - jabuka. Knjiga Najzdravije namirnice svijeta ima petstotinjak stranica, što govori da je na ovo pitanje nemoguće dati samo jedan odgovor.
Koja je najštetnija namirnica koju ljudi svakodnevno unose u tijelo?
Prvenstveno one koje su pokvarene, dakle sadrže neke mikroorganime, ili su se u neadekvatnim uvjetima u takvim namirnicama razvili tzv. toksini. Oni izazivaju probavne smetnje, od naglih grčeva, povraćanja, nadutosti, proljeva, visoke temperature i drugih simptoma. Svakodnevnim unosom u organizam velike probleme za naše zdravlje mogu uzrokovati zasićene masti kada se unose u velikim količinama.
Što treba jesti često?
Svakodnevno, po mogućnosti više puta dnevno, definitivno voće. Ono povećava osjećaj sitosti, vodi do regulacije probave, bogato je vitaminima i mineralima neophodnim za očuvanje normalnih funkcija našeg organizma, te čuva imunološki sustav pa pomaže u obrani od bolesti. Od voća treba jesti sve što volite, samo se nemojte ograničiti na isključivo jednu ili dvije vrste voća, već probajte sve, nešto će vam se sigurno svidjeti! Banane, jabuke, naranče, mandarine, kivi, breskve, jagode, trešnje...
Razgovarala Tea Magdić, 8.b




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju