Misija i vizija

Naša je vizija Škole usklađena s onim što doživljavamo kao misiju školstva – odgajati i obrazovati učenike za život.

Stvaranjem njihovih dobrih radnih navika, razvijanjem kompetencija, stvaralačkog i kritičkoga mišljenja te usvajanjem temeljnih obrazovnih postignuća učenike nastojimo pripremiti za cjeloživotno učenje i uspješno svladavanje svih životnih i radnih izazova.

Istinsku uspješnost može postići tek istinski, ljudski kvalitetan pojedinac. Stoga ćemo ustrajno omogućavati afirmaciju pozitivnih osobina učenika, poput ljubavi i prijateljstva prema čovjeku i prirodi te poštivanja onoga što svojim radom i kreativnošću stvorimo, odnosno u  svim područjima života poticat ćemo i razvijati učeničku odgovornost, težnju slobodi, istraživanju, napretku i prepoznatljivosti, znatiželju, marljivost, ustrajnost, strpljivost, solidarnost, ravnopravnost, uvažavanje drugoga, snošljivost spram drukčijega i posebnoga, samosvijest, samokritičnost, samopouzdanje i druge pozitivne ljudske osobine i životne vrijednosti.

Zajedništvo

Na razini Škole dodatno ćemo njegovati aktivnosti i sadržaje po kojima Škola i naši učenici mogu postati prepoznatljivi – osobito one u kojima već jesmo uspješni i za koje postoje dobre pretpostavke.

Kako bi se ispunili uvjeti i stvorile mogućnosti za ostvarenje spomenutih rezultata, nastojat ćemo što više surađivati s roditeljima naših učenika i društvenim okružjem te se maksimalno angažirati u javnosti – prije svega prosvjetnoj – u predlaganju i pronalaženju što kvalitetnijih programskih, materijalnih i drugih rješenja.

Povijest

KRONOLOGIJA ŠKOLSTVA U RETFALI

DUGA I BOGATA POVIJEST

pripremio: Danijel Jelaš

 

– U drugoj polovici 18. stoljeća spominju se prve škole u Retfali.

– Godine 1812. osnovana je pučka škola. U sljedećemu razdoblju u Njemačkoj Retfali djeluju Dječačka škola i Djevojačka učionica. One se kasnije ujedinjuju u jednu mješovitu koja je dobila novu jednokatnu zgradu u današnjoj Strossmayerovoj 179. U Mađarskoj Retfali sve do potkraj 19. stoljeća postoji Opća pučka škola kada se crkvena općina Mađarske Retfale uspjela izboriti za osnivanje konfesionalne (kalvinske) škole.

– Godine 1932. ukinuta je kalvinska škola te se učenici u upućuju u retfalačku pučku školu.

– Godine 1940. u okviru pučke škole počinje s radom odjel za djecu njemačke nacionalnosti koji je nastavu imao na njemačkom jeziku.

– Nakon Drugoga svjetskoga rata osnovana je II. narodna četverogodišnja škola. Nastava je organizirana za hrvatske odjele u zgradi u Strossmayerovoj ulici te za jedan mađarski odjel u Petöfijevoj, u prostorijama bivše mađarske škole.

– Kada je završena adaptacije stare zgrade retfalačke pučke škole 1957., osnovana je nova osmogodišnja OŠ „Vladimir Nazor“ spajanjem II. četverogodišnje i VII. osmogodišnje škole. Prve šk. g. školu je pohađalo 993 učenika u 27 odjela.

– Budući da se u sljedećemu razdoblju Retfala pojačano širila i naseljavala povećavao se i broj učenika, te je 1967. Retfala dobila još jednu školu, OŠ „Ivan Filipović“.

– Uslijed nove organizacije  škola do tada samostalne  škole „Vladimir Nazor“ Osijek, „Ivan Filipović“ Osijek, „Braća Guštin“ Višnjevac i „25. maj“ Josipovac 1980. udružuju se u OŠ „14. travanj“.

– Porast broja učenika ponovno je aktualizirao problem nedostatka prostora. Nova školska zgrada sagrađena je i useljena 1985. te se za potrebe nastave škola „Vladimir Nazor“ koristila i starom i novom zgradom.

– Promjene u društvu početkom devedesetih godina 20. st. odrazile su se i na organizaciju škola pa se 1991. OŠ „Vladimir Nazor“ osamostaljuje i mijenja naziv u OŠ „Retfala“.

– U vrijeme Domovinskog rata nastavu nije bilo moguće održavati u Osijeku te su niži razredi OŠ „Retfala“ upućeni u Dom CK na Sljemenu, 5. i 6. u Jarovce, selo nedaleko od Bratislave u tadašnjoj Čehoslovačkoj, a 7. i 8. razredi smješteni su u Hrvatskom Židnju u Mađarskoj.

– Tijekom ratnih razaranja škola je pretrpjela materijalne i ljudske gubitke. Stara zgrada pogođena je 22. i 30. studenoga 1991. kada su ranjene nastavnice Ivanka Vukobrat  i Ružica Valinčić. Nova zgrada dobila je više pogodaka u minobacačkom napadu 11. svibnja 1992. Dana 12. prosinca 1991. u svojoj kući je poginuo učitelj Rudolf Šenk.

– Šk. g. 1992./1993. bila je godina oporavka. Školski prostor bio je devastiran. Zgradu u Strossmayerovoj na korištenje je dobila Srednja poljoprivredna i veterinarska škola (iselit će tek 2005.). Dodatno opterećenje predstavljao je velik broj izbjeglica i prognanika koji su činili gotovo 20% od ukupnog broja učenika.

– Učenici i nastavnici škole sudjeluju i u raznim projektima. Najznačajniji su svakako UNICEF-ovi programi Aktivno učenje i Odgoj za razvoj, toleranciju i suradnju i Odgoj za mir, a za uspješno okončan projekt Za sigurno i poticajno okruženje u školama od 2006. škola dobiva naziv Škola bez nasilja.

(veljača 2008.)

Dan jabuka: kraljica voća odvela nas je na izlet u Čeminac
Dan jabuka: kraljica voća odvela nas je na izlet u Čeminac

Kraljici je voća skupina trećih razreda produženoga boravka odlučila posvetiti cijeli tjedan. Tako su učenici iz dana u dan proučavali sve o najčešćim vrstama jabuka i njihovim karakteristikama, a o naučenom su izradili i poučne plakate. Istraživali su recepte kojima...

Obavijest o ishodu natječaja za imenovanje ravnatelja
Obavijest o ishodu natječaja za imenovanje ravnatelja

Sukladno raspisanom natječaju za imenovanje ravnatelja/ravnateljice škole objavljenom 20. rujna 2024. godine u Narodnim novinama br. 109/2024  te mrežnim stranicama Osnovne škole Retfala, Osijek, Školski odbor je na svojoj  22. sjednici održanoj 14. listopada 2024....

Posjetili smo mjesto gdje nastaje kruh
Posjetili smo mjesto gdje nastaje kruh

Dane kruha učenici trećih razreda produženoga boravka obilježili su jednom posebnom šetnjom i posjetom pekari “Retfala”. Pri ulasku su u pekaru učenici, osim što su uživali u mirisima finih peciva i kruha, imali priliku vidjeti kako nastaje kruh, od miješanja tijesta...

Skip to content